8.5.06

Metrosexueel

Na Caïro, Tokyo en Delhi heeft nu ook Rio de Janeiro haar roze gestreepte metro-wagons. Een ondergrondse darkroom? Integendeel, de wagons zijn alleen voor vrouwen. Het lijkt erop dat metrosexualiteit eindelijk zijn intrede begint te doen bij het mannelijke deel van de Fluminense wereldstad. Naar degelijk Hollands voorbeeld, wapperen de handjes er tijdens de ochtendspits lustig op los. Ook werd er geklaagd over vermeende sleutelbossen en mobiele telefoons, die in de drukke metrostellen duidelijk waarneembaar aanwezig zijn. En zo is het meteen een stuk saaier geworden tijdens het dagelijkse woon-werkverkeer. Ik stel me de gezichten voor van die chagerijnige, meestal lelijke loonslaven die nu 's morgens niets meer te betasten en te bekijken hebben. De dag is weer een uurtje langer geworden. Aan de andere kant moet ik er ook niet aan denken in die andere wagon mee te moeten reizen. Daar stel ik me de meest vreselijke gesprekken voor over de nieuwste novela, uitwisselingen van recepten, de laatste roddels. En wat te denken van die vrouwen die besluiten tóch in de gemengde wagon mee te rijden? Nou, die vrágen er gewoon om!

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Die laatste zin die doet 't hem. Ik ga binnenkort weer eens met het openbaar vervoer reizen. Behalve de occassional flirt in de file gebeurt er in NL namelijk bijzonder weinig tijdens het forensen. X A.

5:50 a.m.  

Een reactie posten

<< Home