20.3.06

Florerende fauna

En ik was nog zo van plan dit onderwerp te mijden. Het doet zo plat aan. Maar springt tegelijkertijd ook zo in het oog. Er lijkt wat aan de hand te zijn met Braziliƫs borsten. Een recent onderzoek toonde aan dat ze gemiddeld in 10 jaar tijd met een volle cup-maat gegroeid zijn. Natuurlijk wordt er hier en daar wat aan gesleuteld, maar het grootste deel van de bevolking kan zich zulke uitspattingen heel niet veroorloven. Voeding? Evolutie? Ik denk het niet. Volgens mij is het een juiste combinatie van warmte, zonlicht en aandacht. En aan al dat ontbreekt het hier in Rio allerminst, vooral in de zomer. En van het 1 komt logischerwijs het ander. De warmte nodigt uit tot het dragen van zeer laag uitgesneden shirts. Door het en-masse gebruiken van push-up BHs en andere geraffineerde constructies wordt daarbij het nodige zonlicht verschaft. En dit leidt onvermijdelijk tot enorme hoeveelheden aandacht. Ik moet daarbij ook aanmerken dat de Braziliaanse man niet tot de subtielsten gerekend kan worden. Zo heet een shirt of jurk zonder schouderbandjes hier tomara que caia (hopelijk valt het). Het is nu eenmaal beyond our control. We zijn gebiologeerd. En dat is allemaal de schuld van Darwin. Of Freud. Morgen begint de herfst weer en dan schijnt het straatbeeld weer te gaan veranderen. Ik hoop op een lange Indian Summer.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

You lucky bastard!

12:03 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Warmte, zonlicht en aandacht.. Nu begrijp ik het eindelijk. Dus emigreren naar een zonnig oord en een leuke vent vinden die met regelmaat aan mij wil zitten.

Ciao, Agnita

9:18 a.m.  

Een reactie posten

<< Home