2.3.06

And the winner is...

Alea jacta est. Na een oersaaie stemprocedure met juryleden die alleen cijfers tussen 9.6 en 10 geven is er een winnaar gekozen voor het Carnaval 2006 in Rio. Ik ben nog niet zo ver dat ik hier al enige waarde aan kan hechten, maar mijn liefde voor het Carnaval is langzaam aan het aanwakkeren. En nee, niet alleen omdat het een week feesten is met veel bier en blote vrouwen. Net als geluk en in tegenstelling tot geld ligt het ware Carnaval voor mij op straat. De desfile in het Sambódromo is superindrukwekkend. Eigenlijk kan je hier 3 groepen onderscheiden. De toeristen op de tribunes, de rich and shameless op de camarotes en het volk doet waar Andre van Duin in '75 al over zong. De boodschap: meedoen is belangrijker dan winnen. Agnita had dat niet helemaal begrepen en danste 'haar' club Estacio de Sa naar de overwinning, zodat ze promoveerden naar de eredivisie van het Carnaval. Toch een beetje streberig...

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Heeft het oefenen van dat sambalied en bijbehorend heupswingen toch zin gehad ;-)

Ik wil bijna zeggen 'Volgend jaar ben ik er weer bij!'

X, Agnita

9:23 a.m.  
Blogger pr4ktic said...

Dan pas? ;-)
Hoe was die landing op Congonhas eigenlijk met Jacqie?

11:43 a.m.  

Een reactie posten

<< Home