27.2.06

Carnaval (3)

Ik ben er nog niet helemaal uit. Is het werkelijke carnaval in Rio nu dat op straat, of dat in de supergeorganiseerde Sambódromo? Vanavond ben ik in het 'stadion' om de 2e dag van de grupo especial, de eredivisie van de Samba, persoonlijk mee te maken. Eerder dit weekend pikte ik een graantje mee van de bloco's, minder georganiseerde maar zeker zo uitbundige groepen die overal door de stad hun eigen parades lopen. Een van de bekendste is Bola Preta. Zaterdagmorgen was Avenida Rio Branco vanaf 9 uur 's morgens volledig afgeladen. Denk Coolsingel. Eens per jaar kan je doen waar je het hele jaar al van gedroomd hebt. Voor veel mannen betekent dat een jurk aan, pruik op en veel bier. Geheel in traditie wordt daar vaak veel werk van gemaakt. Verdacht veel zelfs. Vanavond hoop ik dus een antwoord te krijgen. Ondertussen houd ik mijn ogen open voor Gisela Bundchen.

1 Comments:

Blogger Elwin said...

Carnaval in Rio is wel ff wat anders dan bij ons in Brabant.

En ook Gisela heb ik bij ons in het dorp nog niet zien rondlopen.

Wij mogen het doen met een verwaande Irene van de Laar --> http://www.lyonpartners.nl/irene_van_de_laar.html

gr
Elwin.

1:06 p.m.  

Een reactie posten

<< Home