18.2.06

Graties

Over een klein half uurtje begint op de Copacabana het gratis optreden van de Rolling Stones. Op dit moment staan er ruim een miljoen mensen op een deel van de Copa, evenveel als met nieuwjaar maar op de helft van de ruimte. Het enorme podium, ik heb het de laatste 3 weken langzaam opgebouwd zien worden, staat op een hoogte van 20 meter vlak voor The Copacabana Palace. Nu is gratis al een toverwoord in NL, hier lusten ze daar wel rijst met bonen van. Zo'n evenement geeft ook een enorme economische impuls. Zojuist rekende iemand bij de kassa naast me zo'n 100 sixpacks Skol af, om op de aanvoerroute te gaan verkopen (vraag me af hoe hij dat nog koud krijgt). Tegenover mijn kantoor in het Centrum zat 2 weken lang iemand tegen een boom aan op de drukste straat van Rio. Nadat ik een agent vroeg bij hem te informeren of alles wel goed ging (hij zat daar continu, in dezelfde kleren), kreeg ik als geruststellend antwoord dat meneer aan het werken was. Zijn taak was het aankondigingsbord van het concert in de gaten te houden. Ik ben er helaas niet bij. Ik ben ziek, en daar weer ziek van.